آخرین اخبار

آغاز مراسم روز درختکاری درراستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دنا +تصاویر

مراسم روزدرختکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان دنا آغاز شد.

اشتراک گذاری
11 آذر 1402
کد مطلب : 9948

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از سی‌سخت، مراسم روز درختکاری  در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شهرستان دنا درمنطقه (دشتک کوچک شهر سی سخت ) باحضور سرپرست فرمانداری ، امام جمعه ، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان ،رئیس وکارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ،دهیاران  و دانش آموزان آغاز شد.

 

 در این مراسم قربانعلی فلسفی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا اظهارکرد: امروز به مناسبت آغاز رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعداد ۸۰۰ نهال در سطح ۲هکتار در اراضی منابع طبیعی و ملی شهرستان دنا کاشت شد.

فلسفی افزود: این نهال‌ها باتوجه به اقلیم آب و هوای هر منطقه تولید و کاشت خواهد شد و گونه‌هایی که در شهرستان دنا تولید وکاشت خواهد شد شامل بلوط، بادام و ارژن هستند .

وی با اشاره به اینکه در این طرح سهم شهرستان دنا طی چهار سال ۶۰۰هزار اصله نهال تولید وکاشت خواهد شد، افزود: برای سال ۱۴۰۲ سهم شهرستان دنا۱۵۰هزار اصله نهال تولید وکاشت خواهد شد.

 

  وی گفت: اجرای این طرح بر احیای عرصه‌های ملی کمک کرده و موجب کاهش آثار آلایندگی ریزگردها بر سلامت مردم و تعدیل گرمای هوا خواهد شد.

فلسفی بیان کرد:هدف از اجرای این طرح اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفتن آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در این مراسم کاشت نهال همکاری لازم را با این اداره داشتند تقدیر کرد و افزود: مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بنام شهید نجفی در شهرستان دنا صورت گرفت.

 

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 3 =